Wednesday, June 01, 2011

"Kesä"

Huomenna ihana vapaapäivä helatorstain takia, joka täällä ei siis merkitse mitään mutta Suomen linjat on kiinni, joten ei mitään tekemistä töissä. Saan sen kai jopa palkallisena, mikä on riemastuttavaa.

Pinna on kiristellyt viime aikoina oikein olan takaa, erityisesti koska alkaa tulla mitta täyteen tätä paikkaa.    Mikään ei mätä erityisesti, paitsi tietysti mm. se, että viime perjantaina en päässyt normaalia reittiä kotiin, koska tiestä oli iso pala eristetty poliisin toimesta pommiuhan takia. Se nyt ei ota nuppiin niin paljon kuin täkäläisten täysin muita huomioimaton käytös ja yleinen moukkamaisuus ja riehunta.
    Asia on kaiketi kuitenkin niin, että olen ollut samassa paikassa nyt mitäkuinkin riittävän kauan, joten hiukan kyllästyttää - ja tokikaan pommit ja juntit ei asiaa ainakaan millään lailla auta. Joku viimeksimainituista muuten eräs ilta kävi hakkaamassa meidän ulko-ovea väittäen olevansa poliisista, ja yleisesti riehumassa. Tämä siis kun olin lähes jo nukahtanut, ja kämppis tulee meidän huoneeseen kysymään mitä tehdä, soittaako oikealle virkavallalle vaiko odottaa että vandaali haihtuu omin neuvoin. Tuli elävästi mieleen se maaliskuinen tuhopoltto seinänaapurissa, kun savunhaju tuli meidän ikkunasta huoneeseen juuri käydessämme yöpuulle.
Että tämmöstä täällä.
    Mulla on vieläpä jokin epämääräinen Suomi-kaipuu päällä. Ei niinkään perinteinen, ihannoiva, sellainen että haluaisin sinne pidemmäksi aikaa. Hemmetti; en edes tiedä raaskisinko rahojani hassata matkaan ylipäänsä, mutta tuntuu jotenkin siltä, että mun Suomi-kiintiö on vajaa, ja se pitäisi täyttää.
Provinssi meni sitten mun osalta pipariksi, koska enhän mä mitään vapaata saa. Siinä meni samantien Suomen kesä, festaritunnelma sekä eräs lempibändeistäni. En ole asian johdosta kovinkaan iloissani.

D ei ole kuullut mitään duunista, josta olen maininnut. Toisaalta ne on siellä muutenkin ottanut aikansa, mutta alkaa näyttää siltä ettei työtä tällä kertaa tippunut. Avauduin sille hiljan tästä hingustani pois Belfastista, ja nyt on sitten kuulemma kunnon job hunt lähtenyt käyntiin. Ei sekään täällä haluaisi olla, mutta toisin kuin allekirjoittanut, ei koe hyväksi ideaksi lähteä summassa muualle ilman, että siellä on mitään mielekästä vaihtoehtoa odottamassa. Ehkä se ero on se, ettei mulla ole pokkaa tällä koulutuksentyngällä hakea mitään edustavampia hommia kuitenkaan, joten sama se. (Yliopistossa jatkaminen siintää edelleen kiikarissa.) Toisekseen, sen duuni on 10 minuutin kävelyn päässä, mun 45:n ja se saa pelata töissä, surffailun lisäksi. Mä saan vaan surffailla, mutten edes jostain syystä pääse mihinkään gmailiin enkä täten gchatiin (ei siinä kai estoa ole, vaan joku muu vamma); Facebookia en ole kokeillut enkä taida kokeillakaan.

Ai niin, kesä alkoi virallisesti. Ja täällä täten alkoi Se Toinen Vuodenaika, joka on n. 7 astetta Sitä Ensimmäistä Vuodenaikaa, "talvea", lämpimämpi ja hiukan vähäsateisempi. Nyt saamme siis nauttia jopa 14 asteesta.

No comments:

Post a Comment